おかえりプロジェクト


私たちはこの計画を、「おかえりプロジェクト」と名付けました。
復興はみんなが戻るべきところに帰っていく過程をいうように、写真もまた持ち主のところに帰るのを、世界中の製本の仲間がお手伝いしようというプロジェクトです。

2011/11/30

交差式製本のおかえりノート Notebooks dedicated to Okaeri Project

1027日より113日まで、神田古本まつりの一角で倶楽部の運営委員の有志によるルリユールの本棚展を開催しました。期間中、おかえりプロジェクトの宣伝を兼ねて、交差式製本によるノート作りの実演販売をいたしました。3時間ほどの実演時間に作れるのは、1~4点くらい。52点、完売しました。


このノートを買ってくださった方たちも「おかえりプロジェクト」の参加者です!

Some committee members of the Tokyo Bookbinding Club exhibited their works at the bookbinding exhibition'Bookshelf "Reliure" ' held from Oct.27 to Nov.3 as a part of Secondhand Book Fair in Kanda.
During the exhibition, demonstrations of crossed structure binding were held in order to raise awareness of the Okaeri Project. We made 1 to 4 notebooks at a time. 52 of them were all sold and the sales goes to the Okaeri Project.

People who kindly bought the notebooks are contributing to the Okaeri Project!



0 件のコメント:

コメントを投稿